Ik wilde heel graag naar de Geierbay Brucke en de kinderen hadden daar weinig zin in. Een vriendin van mij leek dat ook erg leuk dus maakte we er een gezellig weekend van samen.

Na een paar uur rijden we de Ijfel in en laten de steden achter ons. Om ons heen zien we grote velden, bossen en bergen. Het uitzicht is adembenemend mooi. En dat maar op 4 uur rijden van ons huis.
We gaan stijgen en dalen en merken dat de Citroen C1 het al aardig moeilijk krijgt op zulke momenten. Lachend vragen we ons af of we boven komen. Maar we hebben het gered.
Na iedere bocht zien we weer een ander uitzicht. Of rijden we door een klein duits dorpje met super schattige huizen. De nodige ohhh en wow kijk dit komen uit onze mond.
Ondanks de regen voelt dit nu al als een vakantie.

Gasthaus Zur Bach

We overnachten op een paar kilometer van de Geirlay hangbrug. Het gasthaus staat midden tussen de velden en ziet er erg netjes uit. We worden supervriendelijk ontvangen door Sara.
De kamer is ruim, simpel ingericht maar brandschoon.
S’avonds eten we beneden en het eten is erg lekker en vooral heel veel. Het is ook goed betaalbaar. Wij betaalde 13 euro voor snitzel (duits formaat), patat en een salade.

Sara denkt goed mee over excursies, wandelroutes en ook met het eten met mijn allergie.
Na het eten maken we nog een mooie wandeling door de velden.

Dit Gasthaus is een echte aanrader.

Tip: op de kamer is geen koffie/thee setje dus zorg voor wat drinken voor in de avond
2 persoonskamer inclusief ontbijt 65,-

De Geierbay Brucke
Vanuit Gasthaus Zur Bach rijden we naar Sorsberg. Vanuit hier starten we onze wandeling naar de brug. Let op neem contant geld (munten) mee voor de parkeerautomaat. In verband met de corona is de brug maar aan 1 kant open. Vanuit Sorsberg maken we eerst een mooie hike naar de andere kant. Op de borden stond 1,8 kilometer maar we deden er 2 uur over. de wandeling is langs afgronden, kleine beekjes en adembenemend mooi uitzichtpunten. Zorg wel voor profiel onder de schoenen want bij regen is dit erg glad.Normaal gezien is de brug gratis maar door corona maken ze de brug extra veel school en zijn de kosten 5 euro per persoon.In totaal zijn wij 3,5 uur onderweg geweest.

Hierna reden we binnen 40 minuten naar Cochem. Hier gingen we met de kabelbaan omhoog om daar van het uitzicht over Cochem te genieten. Ook hier kun je mooie hikes maken maar omdat wij al zover gelopen hadden sloegen we dit over.Wel liepen we naar 2 plekken waar je een supermooi uitzicht had.

We liepen het centrum in en genoten van de gezellige winkeltjes, restautrants en barretjes. Wat een gezellige stad, hier komen we zeker nog een keer terug.

We sloten de dag af met een bezoek aan de DM en Aldi en reden daarna door naar ons volgende hotel. Door een foutje van mij moesten wij 50 minuten rijden. Door het donker reden we door de bergen en gezellig verlichte stadjes.

Gasthaus Zus Post
Het onvangst bij de gasthaus was erg stug. Ze lieten ons spartelen in het Duits en vervolgens na een diepe zucht en wat gemopper spraken ze vloeiend engels. We kregen de sleutel van de kamer en na een het is boven mochten we het zelf uitzoeken.
De kamer was erg schoon maar het bed was onwijs hard en de wc trok slecht door.

Het ontbijt was keurig. Er werd van alles op tafel gezet en er stond zacht klassieke muziek op.

De kosten waren 97 euro per nacht. Dit vond ik het niet waard.

Hierna was het weer tijd om terug naar Nederland te rijden.