Begin januari vertrokken we naar Egypte om een weekje te relaxen in de zon. We boekten het Hotel sunrise select royal Makadi in Makadi Bay.

Het hotel heeft 2 buffetrestaurants: 1 met terras (met show-cooking)
6 à-la-carterestaurants: o.a. Aziatisch, Italiaans, oosters, Grieks en Mexicaans
7 bars: o.a. beachbar, poolbar, oosterse bar

5 zwembaden (1 met 12 glijbanen) en een privestrand.

Het hotel was erg mooi, schoon en vriendelijk personeel.
Onze kamer was super. We boekte een familiekamer en die bestond uit 2 grote slaapkamers met daartussen een badkamer. Op de ouderslaapkamer stond ook een bankstel en een groot balkon.

Wat we erg fijn vinden bij dit hotel is dat je bij de handdoeken service een rood vlaggetje kan halen. Als je dit vlaggetje aan je parasol hangt mogen ze je niets verkopen. Doen ze dit wel mag je ze aangeven bij de receptie en krijgen ze een boete.
Sommige komen wel even gezellig een praatje maken maar bieden echt niets aan.
Erg fijn dus. Zoe liep de hele tijd met een vlaggetje rond zodat ze niet aan der zaten of met haar ging praten ( ze vond de aandacht voor haar blonde haren niet altijd even leuk)

Tip: Als je bij het strand naar links loopt (ongeveer 30 minuten) langs andere resorts kom je op een strand met heel mooi koraal en vissen.
Dit is allemaal dichtbij het strand en om het koraal staan netten om het af te schermen. Dit bleek ook wel nodig want wij zagen al een paar tieners die het koraal aan het afsnijden waren (dit ook direct gemeld). Hier kon Nico gewoon staan dus kon Zoë ook even snorkelen. Ze vond het heel erg mooi maar ook nog wel een beetje spannend. Sem vond de zee nog te koud en speelde liever in het zand.
Je kan nog verder doorlopen dan dat wij gedaan hebben tot de steiger.Vanaf daar kan je ongeveer 2 km snorkelen met erg mooi koraal.
De bedoeling was om deze vakantie helemaal niets te doen maar na 2 dagen hebben we toch 2 excursies geboekt. Helemaal niets doen is niets voor ons.

Zoe wilde heel graag kameel rijden. Die liep op het strand dus dat was makkelijk. Lisanne ging met haar op de kameel en na afloop heeft Sem nog  flink geknuffeld.
We raakte aan de praat met deze man en hij vertelde dat hij een stal vol paarden had waar Hij ook ritten organiseerde waarbij iemand te paard kan en de rest van het gezin in de koets. Dit leek ons wel wat en hebben geboekt.

Kameel rijden op het strand

We werden  netjes op tijd opgehaald met een busje en werden naar de stal gebracht dit zag er erg netjes uit.

Er werd gevraagd naar rijervaring en dan kreeg je een paard toegewezen. Wat ik niet had verwacht maar erg fijn was, was dat je echt alleen met eigen gezin en begeleider ging ipv met een grote groep.

We reden door de woestijn richting het strand en daar konden we in de zee rijden. Ook is zoë daar voorop gaan zitten en mocht ze een stukje mee rijden.

Daarna maakte we wat foto’s (die maken ze met je eigen camera dus geen kosten aan)en hebben de paarden even rust.

Als de zon gaat zakken maken ze nog wat mooie silhouet foto’s en rijd je terug naar de stallen..
Ik had een moeilijk paard die niet alleen durfde dus kreeg ik een stok ( die je alleen maar vast hebt en verder niets mee doet) en hebben we nog even flink gecrost door de woestijn. Wat is dat toch een heerlijk vrij gevoel.

Terug op de stallen kregen we eerst wat drinken en daarna gaven ze nog een rondleiding door de stallen. Zoë en Sem mochten de aapjes voeren en schilpadden vasthouden.

Het was een erg leuke dag.

Ook boekte we nog een snorkeltripje met een glasbodemboot.

We werden ochtends opgehaald met een busje die ons naar hurghada bracht. Daar gingen we de boot op. Ze deelde wat drinken en lekkers uit en hadden reispillen voor de mensen die dat wilde.

we gingen de zee op en na een tijdje varen mochten we naar beneden. De bodem van deze boot is van glas dus we konden de mooie onderwater wereld goed zien. De kinderen keken hun ogen uit.
1 van de bemanningsleden was aan het duiken en had voer mee dus daar kwamen veel vissen op af.
Ook maakte ze nog wat foto’s.

daarna vaarden we verder naar een platform en moesten we overstappen op het platform. Dat was wel even een gedoe met kinderwagen, kleuter en dreumes. Maar de bemanning hielp erg goed mee.

Het platform had 2 verdiepingen. Beneden was de bar, tafels, kinderspeelhoek en het snorkeldek, boven was een kinderzwembad, wat spelletjes en het zonnedek.
het viel ons op dat 90% direct naar boven ging om zonnen.
Nico en ik gingen omstebeurd snorkelen. De ander bleef bij de kinderen. Het is iets minder gezellig maar zo kunnen we beide toch wat zien.
1 van het personeel stelde voor om met zoë te gaan want het leek haar wel heel erg leuk maar ze durfde het toch niet. Misschien volgende keer.

Sem vond de golven wel heel relaxt en heeft veel geslapen
Met een sprong de zee in.

Na ongeveer 2 uur moesten we weer terug de boot op en vaarde we terug naar de haven.
Daar ging ieder weer zijn eigen busje in om terug gebracht te worden naar het hotel.
Helaas was deze chauffeur niet zo netjes voor ons op de weg en vreesde we een aantal keer voor ons leven, maar gelukkig kwamen we heelhuids weer aan bij het hotel.

Na een week bijtanken vlogen we weer terug naar Amsterdam. We stapte uit het vliegtuig en het was hier ijskoud. Het eerste wat Zoë vroeg was:
Mam wanneer koop je weer een kaartje voor het vliegtuig want ik wil weer naar de zon!