Mini rondreis door Florida

In 2016 reden wij met een huurauto door Florida. Dit was de 3e keer dat wij in Florda waren, maar de eerste keer met onze 2 kinderen.

We hebben deze route gereden en de hotspots gemarkeerd die wij leuk of mooi vonden.

Wij vlogen deze reis rechtstreeks met TUI naar Orlando International Airport, met een huur auto reden we naar onze gehuurde villa in Kissemee. Na een week reden wij direct door naar Fort Meijers Beach om via de everglades af te sluiten in Miami Beach.

Reisverslag florida November 2016

Sem is nu 5 weken oud en doet het erg goed, ook mijn wond van de keizersnede geneest goed en ik krijg groen licht voor deze vakantie, yess!. De vlucht, auto en hotels/villa worden geboekt! Ik koop nog even de spullen die nodig zijn en 3 weken later is het zover!

Het is voor ons 2 de 3e keer dat wij naar Florida gaan. We vinden dit een heerlijk gebied en afhankelijk van de dollar koers kan het een heel betaalbaar land zijn.
We hebben nu onze eerste vlucht geboekt met Sem, hij gaat zijn eerste reis maken.

Vliegen naar de U.S.A !

Vanaf schiphol vliegen wij met TUI rechtstreeks naar Orlando. Deze vlucht ging toen de tijd 2 keer per week. We boekte het Fly & Drive pakket van TUI. Dit vliegtuig vloog een driekhoek tussen Amsterdam – Orlando – Miami – Amsterdam.
Door deze vliegroute kozen wij er voor om uit te stappen in Orlando en met de auto naar Miami te rijden, om hier weer met een direct vlucht naar Amsterdam terug te kunnen vliegen.

Het is van vlucht van z’n 10 uur. De kinderen gedragen zich voorbeeldig. Zoë mag op het einde van de reis de stewardesses helpen en vermaakt zich tot die tijd met filmpjes, barbies en tekenen. Sem slaapt bijna de hele reis lekker door!

Zoë de hulpstewardess

Net voor de landing wordt Zoë opgehaald en wordt ze opgedoft als stewardess en mag ze snoepjes uitdelen.
Daarna krijgt ze een mooi diploma! Helaas valt ze tijdens de daling in een diepe slaap en na het wakker maken is het vooral huilen! Fijn want we moeten nog door de douane, maar gelukkig mochten we direct naar een mannetje toe en konden we snel de bagage halen. Op naar de huurauto.

Upgraden?

Als je al een eerder een huur auto gehuurd hebt weet je dit. Bij het ophalen van je auto wordt gevraagd of je nog interesse hebt in een upgrade.
Wij kregen van TUI in ons pakken een mid-size auto, dat is gewoon een standaard auto, beetje klein voor amerikaanse standaarden. Ook hadden wij 2 kinderzitjes bijgeboekt.

Wij kregen de aanbieding voor een upgrade naar een kleine SUV. We zouden dan de kinderzitjes gratis erbij krijgen. Deze aanbieding konden we niet afslaan, het koste ons maar 40 dollar extra voor de hele periode !

Na de lange vlucht en het wachten op de auto wilde we eerst wat eten. Dit doe je “natuurlijk” op zijn amerikaans, lekker naar de McDonalds..

Nadat wat te hebben gegeten rijden we door, op zoek naar de Villa die we geboekt hebben.

Mickey’s Place

Wow wat een mooi huis hebben we voor de komende 9 dagen!
We leggen de kinderen op bed, laden de auto uit en gaan zelf ook lekker naar bed.
Sem slaapt hier direct voor de eerste keer door! Wat een mijlpaal.

De villa ligt in Kissemee, Flordia. Een dorp naast Orlando. Als je op zoek bent naar een Villa zul je de meeste (betaalbare) Villa’s in dit gebied vinden. Het is een prima startpunt voor je uitjes in Orlando. Het meeste wat je wilt doen in Orlando ligt aan de zuid-kant, net boven Kissemee.

Wat te doen met kinderen in Orlando

Er is een hele hoop de doen in en rond Orlando. Je kunt zo 2 weken vullen met het bezoeken van de pretparken en zwemparken. Plekken die wij in onze bezoeken aan Orlando gezien hebben zijn o.a

• 8 Disney pretparken
  • Build a Bear
  • NASA’s Kennedy Space Center

Disney

Als je aan Orlando/Florida denkt denk je direct aan Disney. Disney World is waar het allemaal begonnen is. Er ligt hier een mega gebied wat eigendom is van Disney, een super groot bos gebied met hierin 8 verschillende pretparken die met elkaar verbonden zijn via de Disney snelwegen.

Als je door het gebied heen rijd besef je pas hoe groot het hier is.

We zullen nog een apart artikel schrijven over Disney in Florida. Deze volgt nog..

De ingang van Walt Disney World

Tijdens deze reis hebben wij er voor gekozen om 2 Disney parken te bezoeken. Disney Magical Kingdom (het originele Disney park) en Disney’s Animal Kingdom.

Disney Magical kingdom

Het eerste en ook grootse park van Disney. Dit is het park waar het Disney kasteel staat. Het hele park is in kerstsfeer wat het erg gezellig maakt.
We gaan in diverse attracties en we gaan op de foto met  Mickey, Minnie, Katrien, Assepoester, Elena & Ariel! Ook kijken we naar de Disney Parade maar helaas stonden we ver naar achteren dus konden het niet heel goed zien..

In het Magical Kingdom park hebben ze elke avond een licht en vuurwerk show. Zeker de moeite waard om op te wachten. Zorg dat je een goed zicht hebt op de voorkant van het kasteel.

We wachten op het vuurwerk en ondertussen valt Zoë in slaap. Sem drinkt lekker de fles en kijkt naar al die mooie lichtjes.

Disney Animal Kingdom

In het Animal Kingdom vind je eigenlijk een grote dierentuin, maar dan in Disney sfeer. Wij hadden van tevoren meer een pretpark verwacht met daarbij een dierentuin, maar attracties waren er niet echt te vinden.

Desalniettemin een erg gezellige dag gehad, de kids keken hun ogen uit, en vooral het ritje met de safariejeep was erg leuk (deze hebben we ’s ochtends en ‘ s avonds gedaan)
Ook de musical van Nemo was erg mooi.
Sem vind de dieren erg interessant en tussen de slaapjes door bekijkt hij alles goed en krijgen we veel lachjes.
Aan het einde van de dag ontmoet Zoë Pocahontas.

Al met al een hele leuke dag gehad. Zelf zou ik het park niet meer los bezoeken. Het is een leuk park om mee te pakken als je een Disney kaart voor meerdere dagen hebt. Als je los een kaartje moet kopen voor dit park is het het geld niet waar vind ik.

Build a Bear

In de Florida mall kunnen kinderen hun eigen knuffel tot leven brengen. Bij Build a Bear kiezen de kinderen hun knuffel en mogen deze hierna met behulp van het persoon vullen, stemmetjes geven, kleertjes kopen enz.

Het is een erg leuke winkel, let wel goed op de prijzen en de pakketten. Wij waren uiteindelijk $45 met 1 setje kleren kwijt. Zoë had hier voor wel een hele leuke knuffel!

Bij het maken van de knuffel kies je uiteraard eerst de knuffel zelf, Zoë gaat voor Sky van Paw Patrol.

De eerste stap is om een stem uit te zoeken, wij kozen voor de standaard stemmetjes van Sky, maar je kunt ook je eigen geluiden kiezen of zelfs inspreken. In de poot van Sky wordt een muziekdoosje gelegd met 3 verschillende uitspraken uit de televisie serie.

We vullen de knuffel, “wassen” Sky en kleden hem aan. Ze is heel trots op haar knuffel. Ze heeft hem de hele reis niet meer losgelaten!

Turnen bij Metro gymnastics orlando

Zoë is gek op turnen en wilde turnen bij haar idool (Gabrielle Douglas). Dat ze hier niet turnt krijgen we er niet in haha. We rijden naar een vereniging en vragen of het mogelijk is om een lesje mee te turnen en dat mag. Het niveau ligt hier duidelijk een stuk hoger en ook de waarden en normen worden er ingestampt bij die kids! Zoë vind het geweldig en moet huilen omdat de les klaar is. Na de les koopt ze nog een mooi nieuw turnpakje!

Kracht Training

Sea World

Een van de andere grote namen in Orlando is Sea World. Een groot water pretpark met o.a. Orka’s en Dolfijnen.

We kijken naar de flamingo’s die door het park wandelen, de zeekoeien, haaien, roggen en pinguïns. We voeren en aaien de dolfijnen & zeeleeuwen. Ook gaan we naar de zeeleeuwenshow, dolfijnenshow en orkashow.
De kinderen genieten van alles wat ze zien !

Disney Springs / Downtown Disney

Relatief nieuw van Disney is Disney Springs. Een dorp gebouwd door Disney wat ’s avonds echt to leven komt met live muziek, winkels en vooral lekker eten.

We genieten van de gezellige sfeer. Overal is muziek en er wordt gedanst. We gaan met de kerstman op de foto. Zoë vond dat heel eng en Sem vond zijn baard erg interessant.

We lopen door het Disney kerstbomenbos en verlekkeren ons in de lego winkel en Disney store (die is mega).

Fort Meijers

Na 9 dagen in Orlando geweest te zijn vertrekken we naar Fort Meijers Beach, hier blijven we 3 nachten in “The Neptune”. Een prima hotel voor een paar nachten, kleinschalig met een zwembadje in het midden en direct gelegen aan het strand.
We spelen veel op het strand en bekijken de prachtige natuur die hier te vinden is.

Lovers key state park

Een mooi wandel & fiets gebied waar je veel wildlife kan spotten. Wij gingen alleen wandelen omdat Sem nog niet op de fiets mocht. We hebben de route van 6 km gelopen..
Helaas zagen we alleen een schildpad en een eagle. Maar het was een heerlijke wandeling.
Onderweg lekker een picknick gehouden.

Sanibel Island

We begonnen de dag met een ronde door het natuurreservaat. Op een aantal mooie vogels na helaas niets gezien, we treffen het niet!
Daarna naar het strand. Voor de mooiste schelpen moet je er net na zonsopgang zijn (goede leer voor de volgende keer), heerlijk spelen in het zand en Sem een flesje drinken…

Daarna nog bij de vuurtoren wezen kijken.
Voor de brug terug nog even gestopt en daar vonden we mooie schelpen die uiteraard mee naar huis zijn.

Dolfijnentour

Na Sea World wilde we Zoë ook laten zien waar dolfijnen echt leven. We boeken een boot excursie naar de dolfijnen op zee.

Zodra de motor starten walt Sem in slaap en die is de hele trip niet wakker geweest. We vaarde al een uur maar de dolfijnen lieten zich niet zien.
Opeens zagen we een groepje wat graag wilde spelen! Zodra de boot vol gas ging sprongen ze over de golven, wow en we zaten er maar 1 eterm vanaf!

Dit maakte veel indruk op Zoë en ze raakt er niet over uitgepraat.
Daarna eten we een ijsje, helaas valt deze niet goed (zeeziek?) en begint Zoë te spugen en krijgt koorts!

We blijven op de kamer en we halen wat broodjes, salade en kip in de supermarkt in de straat.

Everglades

Na 3 dagen plezier in Fort Meijers Beach gaan we op weg naar onze laatste stop, Miami. Een flinke rit om in 1 keer te doen.

We kiezen er voor om door de Everglades te rijden en ook gelijk de touristische route te pakken.

De Everglades is een reusachtig groot natuur gebied met ontzettend veel wild life. Het grootste gedeelte van het gebied bestaat uit moeras en kun je verder niet komen. Behalve met een Air Boat

Er lopen een aantal wegen dwars door de Everglades die je naar Miami brengen. Onderweg is er een hele hoop te zien.

Als je deze route pakt is het aan te raden om van de Interstate I-75 af te gaan en te rijden via de Highway 41. De I-75 is afgeschermd met hekken en is niet echt een touristische route. De 41 heeft wel stops met hier en daar ook board walks.

We stoppen bij de aangegeven stops en zien wilde alligators, diverse vogels en schildpadden.
Daarna nemen de “Loop Road”. Een 50 km onverhard pad waar je dwars door de natuur rijd. Onderweg zie je vele alligators op de weg, naaste de weg of in het bos. Dit is echt heel gaaf om een keer te doen.

Na 50 alligatoren hebben we het wel gehad. Het is onverhard en we zitten al uren in de auto.
We rijden door richting Miami Beach. We hebben hier 2 nachten in het RIU Hotel geboekt aan de kust.

Miami Beach

Nadat we iets verkeerds gegeten hadden in de avond voelen we ons in de ochtend weer wat beter, dus eerst lekker ontbijten.
Daarna nog even op het strand liggen en spelen.
Terwijl de mannen slapen, maken Zoë en ik een zandkasteel en maken we wat foto’s.

Daarna kleden we ons om en pakken we de bus naar Ocean drive, een van de bekenste straten van Miama Beach. Je hebt hier een mooi park en spot hier de mooiste auto’s. We lopen hier wat rond, eten wat en shoppen.

Daarna met de bus terug naar het hotel waar we nog een kamer krijgen om te douchen en om te kleden.
We pakken de auto uit de garage en op naar het vliegveld.

Terugweg

Op de terugweg beloofd de stewardess dat Zoë mag helpen als ze eerst gaat slapen! Dit werkt want ze slaapt 6,5 uur! Sem en Nico kunnen ook lekker slapen…
Helaas kan ik de slaap niet vatten dus vermaak ik mezelf met filmpjes kijken!

Op Schiphol staan Opa, Oma en ons neefje Yannick op ons te wachten.
Nico moet nog naar huis rijden (dat viel erg zwaar dus doen we niet meer bij zulke reizen) en ik slaap in de auto.

Het was een geweldige vakantie, waarbij we bijna alles konden doen wat we wilde.
Sommige dingen lukte niet omdat de dagen te kort zijn of de kinderen gaven aan het genoeg te vinden! Geen probleem dat schrappen we wat van het programma..

Goede leer voor volgende reis: We hadden veel te veel bagage meegenomen! zelfs met een baby van 8 weken zijn de helft de spullen niet gebruikt.